Arılarımın Nakil zamanı

    11 Mart 2017 tarihinde arılarımı taşıdığım Menderes'den ayrılık vakti geldi.Bu bölgeye rakımın düşük olması sebebiyle bahar daha erken geldiği için gelmiştim.Hala çiçekler açmış vaziyette ancak yakın zamanda bu bölgede tarımsal faaliyetlerden dolayı ilaçlama çalışmaları yapılacak.İlaçlama gerek doğal bal üretimine engel olması gerekse arıların sağlığını derinden etkilemesinden dolayı çok ama çok dikkat edilmesi gereken bir konu.Kovanlarımı tekrar rakımın yüksek olduğu Kavacık köyüne nakili için çalışmalara başladık. Arıcılıkta nakil çalışması tüm yetişkin (tarlacı) arıların kovanda olması sebebiyle gece yapılması zorunlu olan bir uygulama.Çalışmalara akşam üzeri başladım ve bugün çok rüzgarlı bir gün maalesef.Rüzgarlı günlerde kovan bakımı yapmak daha bir zor. 
 Arılığımdan bir görüntü 

Arılığımdan bir görüntü

 hala çiçekler içinde olması çok güzel bir görüntü oluşturuyor :) ancak bu duruma aldanmamak lazım 2 haftaya kadar bu bölgede tarımsal ilaçlama yapılacak ve buradan ayrılmazsak tüm ilaçlar önce arılarımıza sonrada dolaylı olarak bize zarar verecek.Yeni arılığımızda ise tarımsal faaliyet çalışması yok.Bu bölgede organiğe yakın üretim mümkün (Organik üretim demiyorum,yakın diyorum çünkü!) organik diyebilmek için yakınından yol dahi geçmemesi,kuş uçuşu 3 km çapında yerleşim yeri bulunmaması gibi zorlu taleplerler olmasından dolayı çalışmalarıma organik değil Doğal Arıcılık diyebiliyorum. 
Önce iş güvenliği :) 

 Arılar ihmale gelmez sürekli takip ve doğru müdahale isteyen bir çalışma alanı.Sonuçta canlı bir varlık ile çalışıyoruz.Erken müdahale edebilseydim bu petekler yerinde 2 tane işlenmiş temel petek hazırlayabilirlerdi.

Dalak olarak tabir edilen doğal petek

Daha net görünüm



Aşağıdaki resimde gördüğünüz son çıtayı geçen hafta ham petek olarak verdim (sonda parlak görünen çıtayı) bakalım son durum nedir?

 
Yeni olduğu nasılda belli :)

Vee peteğimiz işlenmiş üzerine günlük yumurta atılmış.Bu durum sevindirici tabii.Arı gelişmek istiyor.


Yukarıdaki resim ise diğer kovanımdan bir görüntü.Durumu fena değil gelişen bir kovan bu sezon bundan umutluyum.Kontrollerinde petek istememiş henüz ancak önümüzdeki hafta muhtemelen talepte bulunacak.Bu kez istekleri kaçırmadan zamanında müdahale :) 


 
Kontrollerim esnasında çekilen kısa bir video 

Arılarımın naklini saat 23.30 itibari ile tamamlayarak dönüş yoluna geçtim.Tabii tak başına taşımakda gece o kaeranlıkta ormana girmekte bu kadar kolay ve hızlı olmadı.Zor olsada tatlı bir yorgunluktu.Devam eden kontrollerimi tekrar paylaşacağım.
Görüşmek dileğiyle :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arıcılık serüvenimiz nasıl başladı

Yeni Kovanlarımızıda aldık Hadi Bakalım Hayırlısı